Založ si blog

Dohody sa musia plniť

Zaráža ma, kam až sme to došli.Zaráža ma, že jeden z troch najvyšších ústavných činiteľov nedodrží svoj sľub. Zaráža ma že ľudia sa na to len prizerajú. Takže, kam až sme to došli ?

Pred pár rokmi som prirodzene, ako mnohý iný obdivoval pani Radičovú. Za jej postoje, názory. Bola iná, ako predstavitelia politiky. Dúfal som, že vždy zostane taká. Veď bola jediná, ktorá po chybe v parlamente priznala pochybenie a odišla. Keď som sa naposledy rozhodoval koho budem voliť, takmer som jej dal svoj hlas. Neurobil som to a dnes som rád. Celé roky, odkedy je v politike som ale vždy obhajoval jej kroky, takmer všetky. Vždy sa snažím byť objektívny. Ak som mal pocit, že má pravdu, v poriadku. Ak sa mýli, aj to v poriadku nie sme neomylný a  kto sa občas nesekne ?

Teraz už ale naozaj k veci. To čo sa momentálne deje s Memorandom, na ktorom je podpis predsedníčky vlády je naozajstná fraška ! Je to výsmech zo strany vlády a ministerstva zdravotníctva, ale aj celej pravicovej kvázi koalície. Ale nie je to len výsmech do tvárí lekárov. Je to výsmech všetkým občanom štátu ! Môže si každý o postojoch lekárov za posledných pár týždňov myslieť čo chce. Toto je už o niečom inom. Toto je už o totálnom krachu dôvery v pravidlá. Dôvera v plnenie dohôd ešte nikdy nedostala taký úder, ako v prípade memoranda podpísanom vládou SR s LOZ. Ak neplatí podpis na papieri, ktorým sa p.Radičová v pondelok oháňa pred novinármi a verejnosťou, ktorý v stredu resp. štvrtok nad ránom podpíše a o pár dní vyhlási, že vlastne aj tak nie je možné toto memorandum naplniť. Tak potom majú pre nás občanov platiť zákonné normy, ktoré podpíše predstaviteľ vlády ? Naše podpisy predsa na týchto dokumentoch nie sú ! A predsa ich musíme plniť. Aj keď nemajú znenie z ktorým sa občan ztotožnil, nemajú znenie ktoré občan schválil. A spochybňujeme ich ? My nenapĺňame literu zákona ?

A tu je dohoda dvoch strán ktorá vznikala počas dní, možno týždňov  a vzápätí je pre jednu zúčastnenú stranu zdrapom papiera ?

Ako budú s predstaviteľmi moci vyjednávať ďalší ? Na základe čoho ? Ako má fungovať tripartita, sociálny dialóg, ako kolektívne vyjednávania ? Všetko toto na európskej pôde , v ktoromkoľvek štáte európskej únie funguje. U nás už asi nebude.

Kto na tom nesie vinu ? Lekári ? NIE ! Je to niekto iný. Celé dni sme boli masírovaní novinárskou obcou, ktorá prispela k vytvoreniu zlého obrazu o lekároch, ktorí chcú nastaviť iné podmienky v rezorte zdravotníctva.Áno, novinári znovu raz pomohli politikom obrátiť občanov proti jednej nespokojnej skupine, ktorá si dovolila štrajkovať,. Už po koľký krát ? Najprv železničiari, potom policajti, dopravcovia, učitelia, dokonca dôchodcovia, a teraz aj lekári. Taký sme my štát. Taký sme my občania Slovenskej republiky. Necháme zo sebou manipulovať. Chceme byť ako štáty západu, ale nevieme podporiť jeden druhého pri riešení problémov. Vieme len závidieť a nadávať ak niekto zdvihne hlavu. A prepadáme sa vlastnou vinou našej úbohosti. Lekári najlepšie poznajú stav v rezorte, lepšie ako politici. Lepšie ako radový občan. Navrhli riešenia a dočkali sa nezáujmu a ignorancie moci. Niekoľko mesiacov apelovali na vládne špičky a žiadali, aby sa s nimi viedol dialóg. Demokraticky. A výsledok. Kto nakoniec obstál v tejto skúške morálky ? Ja som presvedčený, že  sú  to lekári. Aj ja mám rôzne skúsenosti z lekármi, aj dobré, aj zlé. Hoď do nich kameňom kto si bez viny! Tak ako v každom odvetví života sú ľudia dobrí a sú aj zlí. Sú ľudia úplatný a neúplatný. Sú ľudia odborníci a sú ľudia flákači a diletanti. Veď sa pozrite na našu elitu. Za posledné dni som niekoľko krát čítal o tom, ako sú lekári podplácaní. Áno určite sú aj takí. Ale určite nie všetci. A politici nie sú ? Myslíte si že kufríky sa v poslednej dobe nenosili ? Možno do národnej rady, možno do straníckych centrál.

Dnes v tejto dobe dostala morálka spoločnosti najväčšiu facku. Nedostala ju od lekárov. Dnes by ľudia opäť mali vyjsť do ulíc, pretože toto nie je o demokracii, o právnom štáte, o plnení písomných záväzkov. Ľudia by opäť mali žiadať zmenu, pretože súčasný stav nás neposúva do civilizovanej spoločnosti, ktorej súčasťou tak strašne chceme byť. Stávame sa ozajstným Ázijským tigrom, ktorý žerie svoje obete. Občanov, voličov a aj voličov pravice, ktorým ani vo sne nenapadlo, že takto sa zachovajú politici, ktorí sľubovali zmenu politiky, slušnosť a čestnosť a spravodlivosť vo vzťahu medzi občanom a politikom.

DSS a negarantované fondy

10.06.2013

Tak a máme tu ďalší humbug na občanov. Ako každý uvedomelý občan som si pred rokmi nechal „poradiť“ a prihlásil som sa do DSS AEGON. Keďže to má byť pre nás výhodné. Nedá mi dôchodok štát, tak si ho nasporím…..A ďalej to už pozná každý. Čo je ale v tom našom, Slovenskom, kvázi úžasnom systéme sporenia na dôchodok, je novinka, ktorú spustili [...]

Pre občana

11.03.2012

Tak a máme pár hodín po voľbách ! Už je rozhodnuté. Prečo to dopadlo takto ? Pretože my sme takí, a sme aj onakí, sme ľudia a nikdy sa nepoučíme z vlastnej hlúposti. Nie nemyslím si víťazstvo Smeru je zlé, Ja som ich nevolil. Nemyslím si že 1,1 milióna ľudí sú hlupáci ako to čítam v rôznych príspevkoch. Je to proste obraz toho kam sme sa dostali. Kam sme sa [...]

Presluhujúci

27.02.2012

Tak sa nám vyfarbil pán predseda…Nuž čo. Ak ešte niekto pochyboval, tak už nemusí. A ak ešte stále niekto verí, tak nie je normálny. Lebo Richard naozaj nie je božský a teda, až takú dôveru si nezaslúži. Ale poďme poporiadku. Prečo vznikla strana SaS ? No, lebo nie sme slobodný a solidárny.Nikto sa nestará o práva LGTB,nikto si nemôže slobodne pofajčiť gandžu a [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

pasha

Veď uvidíme o čom všetkom bude tento blog...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 8
Celková čítanosť: 19060x
Priemerná čítanosť článkov: 2383x

Autor blogu

Kategórie